دستمزدهای بزرگ دنیای فناوری فاش شد
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ تاریخ انتشار

شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده توانستند از طریق همه‌گیری کرونا، راه خود را پیدا کنند و به‌سرعت رشد کنند. آن‌ها در حال حاضر پول خوبی به جیب می‌زنند و بیشتر استخدام می‌کنند. در ژوئیه سال گذشته، انجمن صنعت فناوری CompTIA گزارش داد که این بخش در ۱۰ ماه از ۱۲ ماه گذشته رشد شغلی داشته است که با توجه به قرنطینه‌های سال گذشته عملکردی برجسته‌ای محسوب می‌شود. شرکت‌های فناوری بیش از ۸۰۰۰۰ کارگر در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده به کارکنان خود افزودند. آلفابت، مادر گوگل، تنها در سه ماهه دوم بیش از ۴۰۰۰ کارمند را استخدام کرد. در مجموع، بیش از ۳۰۰۰۰۰ شغل مرتبط با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و اپلیکیشن، متخصصان پشتیبانی فناوری اطلاعات و مدیران پروژه، مهندسان و معماران سیستم و تحلیل‌گران سیستمی که بیشترین تقاضا را داشتند، اعلام شد. موقعیت‌های شغلی در زمینه فناوری‌های نوظهور، مانند هوش مصنوعی، بیش از یک چهارم موقعیت‌های آزاد را تشکیل می‌دهند.
شرکت‌ها وظیفه دارند زمانی که کارکنان خارجی با ویزای H-1B را استخدام می کنند، اطلاعاتی از جمله حقوق (یا در برخی موارد محدوده دستمزد) را فاش کنند تا مشخص شود که این غول‌های فناوری تا چه اندازه مایل هستند برای استعدادها هزینه کنند. بنابراین، Business Insider داده‌های دفتر گواهینامه کار خارجی ایالات متحده را برای کارکنان دائمی و موقت خارجی بررسی کرد تا بفهمد شرکت‌ها چه مقدار حقوق و دستمزد به کارمندان در نقش‌های کلیدی، از جمله مهندسان، طراحان و فروشندگان می‌دهند. می‌توانید به سایت اصلی Business Insider مراجعه کنید و در لینک‌های داده‌شده این اطلاعات را مشاهده کنید. پس از آن می‌توانید پایگاه داده Insider با از بیش از ۲۵۰ شرکت نگاهی بیندازید تا ببینید برای موقعیت موردنظر شما چه مقدار باید به شما پرداخت شود. (لینک این پایگاه داده نیز در سایت قرار گرفته است.)

مهندسان نرم‌افزار گوگل دستمزد ۳۰۰۰۰۰ دلاری دریافت می‌کنند

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل

                                                                               ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل

بیایید با گوگل شروع کنیم. این کمپانی معروف معمولا به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها برای کار و پیشرفت شناخته می‌شود. اخیرا یک مهندس نرم‌افزار پیشنهاد ۳۵۳۰۰۰ دلاری داشته است، یک معاون مهندسی می‌تواند ۴۶۵۰۰۰ دلار دریافت کند و یک معاون ارشد اخیرا حقوق سالانه ۶۵۰۰۰۰ دلار دریافت کرده است. با کسب‌وکاری که گوگل در بخش Cloud خود راه انداخته، تقاضا برای نیروی کار در این شرکت به‌شدت افزایش یافته است. گوگل  در تلاش است به رقبای ابری خود مانند Amazon Web Services و Microsoft Azure برسد.

معماران راه‌حل‌های ابری آمازون تا ۱۸۵۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند

 آدام سلیپسکی، رئیس AWS

                                                                     آدام سلیپسکی، رئیس AWS

واحد ابری آمازون که اکنون توسط آدام سلیپسکی اداره می‌شود، همچنان در حال استخدام استعدادها برای پشتیبانی کسب‌وکار پردازش ابری خود است.
Insider بیش از ۲۰۰ ویزای H-1B را که واحد ابری آمازون از ژانویه تا ژوئن درخواست کرده بود، بررسی کرد تا بدین ترتیب مشخص شود که آمازون چه مقدار دستمزد و حقوق به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده، بازاریابان، فروشندگان، تحلیل‌گران تجاری و غیره پرداخت کرده است. پس از بررسی‌های لازم متوجه شدیم که کارمندان این واحد می‌توانند حتا تا ۱۸۵۰۰۰ دلار حقوق پایه دریافت کنند.

مشاغل ارشد بازاریابی در اپل تا 325000 دلار دستمزد می‌گیرند

تیم کوک، مدیرعامل اپل

                                                                                       تیم کوک، مدیرعامل اپل

اپل در سال ۲۰۲۱، با توجه به رشد ۳۳ درصدی و سود ۹۵ میلیارد دلاری از فروش آیفون، آی پد، مک و سایر دستگاه ها و خدمات نیز، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت. اپل اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ا تریلیون و ۲ تریلیون دلار رسید. اکنون تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این غول فناوری در مسیر تبدیل شدن به اولین شرکتی است که در سال جاری به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری می‌رسد. جالب است بدانید که اپل نیز در حال جذب کارکنان خارجی دارای ویزا برای کمک به این کمپانی در مسیر اهدافش است.
تبلیغات اپل مشهور است. سازنده آیفون مدام به‌خاطر کمپین‌های سینمایی خود مورد توجه قرار می‌گیرد. این شرکت، برای طیف وسیعی از مشاغل بازاریابی با درآمد خوب، اسپانسر ویزا است.

در Dell می‌توانید حقوق‌های شش رقمی دریافت کنید

مایکل دل، مدیرعامل دل

                                                                                     مایکل دل، مدیرعامل دل

در طول همه‌گیری افزایش تقاضا برای سخت‌افزار منجر به کسب درآمدهای بی‌سابقه‌ای برای شرکت‌هایی مانند Dell با وجود مشکلات زنجیره تامین شد. برخی از کارمندان برای سهم خود در رونق شرکت نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ دلار دریافت کردند.
در حالی که نقش‌های سطح ارشد معمولاً پردرآمد هستند، بررسی Insider از ۳۸۱ ویزای تاییدشده H-1B برای کارکنان Dell نشان داد که یکی از کارکنان فنی مهندسی نرم‌افزار مستقر در تگزاس ۱۹۸۰۸۳ دلار درآمد داشته است. این دستمزد بالایی در دنیای فناوری اطلاعات محسوب می‌شود؛ با این حال بسیاری از موقعیت‌های دیگر در مشاغل مهندسی، تحلیل‌گر و فروش دستمزد شش رقمی به‌دست آورده‌اند (به‌استثنای برخی از تحلیل‌گران تجاری و فروش).

در DoorDash برای موقعیت‌های ارشد بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار پرداخت شده است

تونی ژو، مدیرعامل دوردش

                                                                تونی ژو، مدیرعامل دوردش

خدمات DoorDash به ضرورت‌ خانواده‌ها تبدیل شده است. این شرکت در حال تحویل سریع مواد غذایی و گسترش در خارج از کشور است و برای جذب کارمندان مناسب هزینه بالایی پرداخت کرده است.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط Insider، یک مهندس نرم‌افزار در DoorDash می‌تواند سالانه ۲۵۰ هزار دلار حقوق دریافت کند. یک مدیر پروژه می‌تواند ۲۴۰۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد.  در بخش تجاری، مدیر استراتژی فروش و عملیات سالانه ۲۶۵۰۰۰ دلار دستمزد می‌گیرد. این دستمزدهای بالا در نقش‌های فنی و تجاری نشان‌دهنده نیاز شرکت به جذب استعدادها برای رقابت با رقبای بزرگ خود است.

کارمندان HPE تا ۲۳۲۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند

 آنتونیو نری، مدیرعامل HPE

                                                                             آنتونیو نری، مدیرعامل HPE

قدم بعدی هیولت پکرد انترپرایز (HPE)، توسعه سخت‌افزاری است که به شرکت کمک می‌کند داده‌ها را در نزدیکی پردازش کند. برای انجام این کار  نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی کارمندان خود انجام می‌دهد. Insider ویزای تایید‌شده برای کارگران HPE را بررسی کرد و دریافت که کارکنان حوزه نرم‌افزار در سراسر کالیفرنیا، کارولینای شمالی و تگزاس به‌طور مداوم ۱۶۰۰۰۰ تا ۲۳۲۰۰۰ دلار درآمد دارند.

حقوق پایه کارمندان IBM به ۳۳۵۰۰۰ دلار می‌رسد

 آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM

                                                                                          آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM

IBM در تلاش است به محاسبات ابری که تاکنون در دستان آمازون، مایکروسافت، علی بابا و گوگل بوده، وارد شود. خرید شرکت IBM در سال ۲۰۱۹ از شرکت نرم‌افزار متن‌باز Red Hat به مبلغ ۳۴ میلیارد دلار، لحظه تعیین‌کننده‌ای بود که این شرکت برای ورود به حوزه ابر هیبریدی و هوش مصنوعی اطمینان پیدا کرد. بخشی از بازتولید IBM شامل رشد پایگاه ۳۵۰۰۰۰ کارمند خود برای افزودن استعدادهای مهندسی در ابر، ابر هیبریدی و هوش مصنوعی و همچنین در زمینه‌هایی مانند استراتژی، مشاوره و تحلیل تجاری است.
Insider ویزای H-1B را که IBM از ژانویه درخواست کرده است، تحلیل کرد تا بفهمد IBM چه مقدار حقوق به مهندسان، تحلیل‌گران و مشاوران تجاری و ...  پرداخت می‌کند. بر اساس این داده‌ها، پردرآمدترین کارمندان IBM تا ۳۳۵۰۰۰ دلار حقوق پایه دریافت کرده‌اند.

Instacart بیشتر از ۱۰۰ موقعیت شغلی آزاد دارد

فیدجی سیمو، مدیرعامل nstacart

                                                                                        فیدجی سیمو، مدیرعامل nstacart

Instacart در حال کار با فروشگاه‌های مواد غذایی برای خدمات تحویل خود است. این شرکت برای اجرای این استراتژی استخدام می‌کند. در حال حاضر در شرکت مذکور بیش از ۱۰۰ موقعیت آزاد در وب‌سایت خود دارد. با  نگاهی که به حقوق پرداختی Instacart دریافتیم که این شرکت مایل است دستمزدهای بالایی، به‌خصوص برای موقعیت‌های فنی، بپردازد. مهندسان ارشد نرم افزار بیش از ۱۹۰۰۰۰ دلار درآمد دارند. یک مدیر مهندسی ۲۴۰۰۰۰ دلار حقوق می‌گیرد. در بخش تجاری نیز، یک متصدی حساب ۱۶۰۰۰۰ دلار دستمزد دریافت می‌کند.

مدیران مهندسی اینتل می‌توانند حقوق بالای ۳۰۰۰۰۰ دلار دریافت کنند

      پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل

                                                                                       پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل

اینتل در حال مبارزه با کندی رشد درآمد، کاهش حاشیه سود و رقابت در حال افزایش Taiwan Semiconductor، AMD، Nvidia و دیگران است. کمبود نیمه‌هادی نیز وجود دارد که باید با آن مقابله کرد، در حالی که مشتریانی مانند اپل در حال طراحی تراشه‌های خود هستند.  بنابراین، اینتل به دانشمندان، محققان، مدیران، بازاریابان و انواع مختلف مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار نیاز دارد است.

حقوق موقعیت‌های مهندسی در Lyft بین ۱۲۲۰۰۰ تا ۱۸۹۱۰۰ دلار است.

 لوگان گرین، مدیرعامل Lyft

                                                                                          لوگان گرین، مدیرعامل Lyft

مهندسان Lyft، بسته به تخصص، می‌توانند بین ۱۲۲۰۰۰ تا ۱۸۹۱۰۰ دلار درآمد داشته باشند و مدیران مهندسی ۱۳۵۰۰۰ دلار درآمد دارند. میانگین‌ها بر اساس تجزیه‌و‌تحلیل‌های به‌دست آمده از داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد از اداره صدور گواهینامه کار خارجی ایالات متحده است.

یک مدیر مهندسی در فیس‌بوک می‌تواند حقوق بالای ۳۶۰۰۰۰ دلاری بگیرد

شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک

                                                                     شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک

 یک مدیر آژانس تبلیغاتی داخلی که در سال گذشته استخدام شده بود، بیش از ۳۳۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کند. یک مدیر مهندسی تقریباً ۳۶۰۰۰۰ دلار درآمد دارد. با این حال، حقوق پرداختی علاوه بر موقعیت شغلی، به محل استقرار کارمند نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال، یک تحلیل‌گر داده در کالیفرنیا سالانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار دلار درآمد دارد. یک تحلیل‌گر داده در تگزاس ۱۲۸۰۰۰ دلار و دیگری ۱۱۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کند. یک مهندس نرم‌افزار در نیویورک ۱۶۰۰۰۰ دلار و دیگری در تگزاس ۱۱۸۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

مایکروسافت به مدیر فروش ۲۵۰۰۰۰ دلار حقوق پرداخت می‌کند

 ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

                                                                      ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

ما بیش از ۱۴۰۰ ویزای کارگر خارجی فعال مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ را بررسی کردیم تا موقعیت‌هایی را که بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کنند شناسایی کنیم و محدوده حقوق دریافتی برای هر موقعیت را ارائه کنیم. ما در این فهرست موقعیت‌هایی را در نظر گرفتیم که ۱۷۵۰۰۰ دلار یا بیشتر دریافت می‌کنند و آن‌ها را بر اساس اطلاعاتی که در آگهی‌های شغلی یافته بودیم دسته‌بندی کردیم. بالاترین حقوقی که برای یک مدیر فروش کانال پیدا کردیم ۲۵۰۰۰۰ دلار بود.
در نظرسنجی‌های مایکروسافت که توسط Business Insider به‌دست آمد، ۵۵ درصد از کارکنان در سال ۲۰۲۰ گفتند که مجموع حقوق و پاداش آن‌ها با مشاغل مشابه در سایر شرکت‌ها رقابت می‌کند، در حالی که در سال ۲۰۱۷، این تعداد ۶۵ درصد بوده‌اند. در مایکروسافت مهندسان نرم‌افزار، مدیران فروش و محققین درآمد بالایی دارند.

 

در Salesforce برای موقعیت مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار بیش از ۲۱۵۰۰۰ دلار پرداخت می‌شود

مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce

                                                                             مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce

Salesforce به کارمندان این امکان را می دهد که به‌صورت پاره‌وقت از راه دور کار کنند و انتظار دارد تعداد این کارمندان را نیز افزایش دهد. این انعطاف‌پذیری دست شرکت را برای انتخاب‌ استعدادها باز می‌گذارد. سپتامبر گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در سال آینده بیش از ۱۲۰۰۰ شغل ایجاد کند. برنت هایدر، مدیر ارشد مردمی، آوریل گذشته به سانفرانسیسکو کرونیکل گفت که افزایش استخدام Salesforce در سال جاری از ۱۵۰۰۰ کارمند فراتر خواهد رفت.
اینسایدر ۲۰۶ ویزای H-1B را که Salesforce از ژانویه تا مارس درخواست کرده بود، بررسی کرد تا بفهمد این شرکت در زمینه‌هایی مانند مهندسی، تحلیل داده‌ها و مدیریت محصول چقدر به کارگران پرداخت می‌کند. داده‌ها نشان داد مهندسان نرم‌افزار قادر هستند بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت ‌کنند.

حقوق پایه Snap از ۵۹۰۰۰ تا نیم‌میلیون دلار است

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ

                                                                                  ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ

اسنپ، شرکت سازنده اسنپ چت، جهش رشدی داشته است. بنابراین برای موقعیت‌هایی در زمینه‌هایی مانند واقعیت افزوده، ویدیوهای کوتاه و نمایش‌های اصلی، تصمیم به تکمیل کادر کارکنان خود دارد. این شرکت اکنون حدود ۴۰۰۰ کارمند در ۱۵ کشور جهان دارد.
اسنپ در ماه مه گفت که متعهد به پرداخت دستمزد قابل زندگی به همه کارکنان است که به ادغام سالم کار و زندگی و اقتصاد محلی که در آن کار می کنیم کمک می کند. این شرکت حداقل ۱۵۰۰۰ دلار کمک بلاعوض به افراد جدید ارائه می دهد و گفته است که نرخ پایه سالانه دستمزد کارکنان در دفتر مرکزی خود در سانتا مونیکا ۷۰۰۰۰ دلار است. بر اساس داده‌های مربوط به درخواست‌های ویزای H-1B که توسط Business Insider تحلیل شده است، در اواخر سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، اسنپ حقوق پایه  ۵۹۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار برای موقعیت‌های‌ مختلف ارائه کرد.

حقوق پرداختی TikTok از ۶۰۰۰۰ دلار تا نزدیک به نیم‌میلیون دلار است

 ژانگ ییمینگ، موسس و مدیرعامل TikTok

                                                                          ژانگ ییمینگ، موسس و مدیرعامل TikTok

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ByteDance و زیرمجموعه‌اش TikTok، اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی که سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرد، بر اساس درخواست‌های تاییدشده گواهی‌نامه کار خارجی که توسط Insider بررسی شد، ۵۹۷۰۰ تا ۴۸۰۰۰۰ دلار به کارمندان پرداخت کردند. مدیران ارشد مهندسی سالانه ۴۴۰۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰۰ دلار دریافت می‌کردند. در پایین‌ترین سطح، حسابداران ۵۹۷۰۰ دلار و متخصصان منابع انسانی ۶۸۴۰۰ دلار درآمد داشتند. میانگین حقوق پایه سالانه در TikTok و ByteDance  در تمام موقعیت‌های شغلی ۱۸۸۵۰۰ دلار بود.

 Uber با پرداخت دستمزدهای بالا، با شرکت‌های بزرگ رقابت می‌کند

 دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر

                                                                               دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر

 پاداشی که Uber برای بسیاری از موقعیت‌های تمام‌وقت می‌دهد با بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری سیلیکون‌ولی قابل رقابت است. مهندسان ارشد می‌توانند بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت کنند. دانشمندان داده می‌توانند تقریباً ۱۵۰۰۰۰ دلار و مدیران ارشد محصولات حدود ۱۹۰۰۰۰ دلار یا بیشتر، بدون در نظر گرفتن حقوق صاحبان سهام یا پاداش، درآمد دارند.

Waymo بین ۱۲۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار پرداخت می کند

   جان کرافچیک، مدیرعامل Waymo

                                                                        جان کرافچیک، مدیرعامل Waymo

صنایع کمی مانند هوش مصنوعی و کلان داده در حال رشد هستند. PitchBook تخمین زده است که هزینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۸ میلیارد دلار خواهد رسید و در سه سال آینده با نرخ ۲۳ درصد رشد خواهد کرد. تمام این سرمایه گذاری‌ها موجب رشد بازار کار نیز می‌شوند. در سایت کاریابی ZipRecruiter ‌آگهی بیش از ۶۰۰۰۰ شغل مهندس هوش مصنوعی وجود دارد. این موقعیت‌های شغلی، حقوق و پاداش بسیار خوبی پرداخت می‌کنند.
Business Insider داده‌های درخواست ویزای ایالات متحده را از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ برای کارگران خارجی دائمی و موقت بررسی کرد تا میزان حقوق پرداختی ۱۰ شرکت برتر هوش مصنوعی به مهندسان، محققان و سایر متخصصان در زمینه کلان داده‌ها و یادگیری ماشین را کشف کند. Waymo برای آموزش نرم‌افزاری که وسایل نقلیه خودران خود را کنترل می‌کند، به هوش مصنوعی متکی است. واحد Alphabet بسته به نوع شغل و موقعیت مکانی، ۱۲۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار پرداخت می کند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg